Ať už plánujete zavést telefonní ústřednu bez předchozích zkušeností nebo potřebujete aktualizovat svou komunikaci novějším systémem, je možné, že se pozastavíte nad tím, zda je vhodnější hardwarové nebo virtuální řešení. V dnešním článku vám je představíme blíže a pokusíme se usnadnit Vaše rozhodování.
Telefonní ústředna bývá nazývána různě, což může být pro lidi, kteří se v této terminologii dobře nevyznají, zmatečné. Setkáme se s názvy jako např.:
- pobočková telefonní ústředna
- digitální telefonní ústředna
- VoIP telefonní ústředna
- VoIP virtuálna ústredňa
- VoIP virtuální ústředna
- ústředna PBX
- domácí telefonní ústředna
- cloudová ústředna
- a rôzne iné...
V každém případě se však jedná o telefonní systém, který má za úkol distribuci hovorů s množstvím různého využití. Její funkce usnadňují zejména komunikaci v rámci jedné budovy či firmy, ale ústředna spolupracuje například is různými domovními vrátnými, díky kterým můžete mluvit přes interkom s bytem, kterému zazvoníte.
Virtuální telefonní ústředna
- ✅ Není nutná fyzická ústředna ve vašich prostorách
- ✅ Kromě hardwarových telefonů je možné využívat také softwarové telefony v PC nebo ve smartphonu
- ✅ Zprávu ústředny, pravidelné aktualizace i zálohu ústředny vám zajistí poskytovatel, například. my, takže se nemusíte o nic starat
- ✅ Nižší počáteční náklady v porovnání s hardwarovou ústřednou
- ✅ Nejste limitován počtem klapek a funkcionalitami HW zařízení
- ✅ U nás platíte pouze za ty funkce, které skutečně využíváte
- ✅ V případě výpadku internetu na vašich telefonech lze využívat klapky v aplikaci ve smartphonu na mobilních datech
- ✅ Virtuální ústředna má „nekonečnou“ záruku, není možné, aby se vám pokazila a museli jste ji vyměnit
- ❌ V případě výpadku internetu na vašich telefonech nejsou dostupné ani interní linky
Hardwarová telefonní ústředna
- ✅ V případě, že vypadne internet v místě využívání, je možné si dále telefonovat "v rámci ústředny", jelikož je fyzicky propojená
- ✅ Máte-li zaškoleného technika, může ústřednu sám spravovat
- ❌ Kromě samotných telefonů je nutná i fyzická ústředna umístěná ve vašich prostorách a tím pádem i strukturovaná kabeláž
- ❌ Vyšší počáteční náklad v porovnání s virtuální telefonní ústřednou
- ❌ V případě, že nemáte vlastního zaškoleného technika, je třeba připlatit si za nastavení a správu ústředny
- ❌ Jste limitováni funkcemi ústředny i počtem klapek, které nabízí - pro rozšíření je třeba kupovat nákladné přídavné moduly
- ❌ Pokud máte zájem pouze o základní nastavení, zbytečně platíte i za funkce, které nebudete využívat
- ❌ Po čase je hardware zastaralý, skončí mu záruka, zpravidla jej nelze opravit, je třeba jej vyměnit a začít celý proces znovu
I když hardwarová ústředna poskytuje několik jedinečných výhod, poměr benefitů z našeho pohledu jednoznačně převažuje právě u virtuální telefonní ústředny. Při zvažování vhodného řešení je však samozřejmě třeba brát v úvahu různé faktory v závislosti na situaci klienta, který službu vyhledává.
Autor blogu - Petra Čtvrtníčková
V naší společnosti jsem začínala na obchodním oddělení jako podpora pro potenciální i stávající zákazníky. Za 3,5 roku jsem se naučila mnoho o zákaznických potřebách či požadavcích a zjistila jsem, jakou situaci se klienti snaží nejčastěji vyřešit a o jaké služby mají největší zájem. Později mě zlákal marketing, kde využívám všech svých dosavadních zkušeností a spolu s kolegy se věnuji novým projektům, službám a návrhům na zlepšování.
Také se zabývám psaním blogů a článků, které pomáhají našim čtenářům přijít na to, jak by jim služby VIPTel mohly usnadnit pracovní či soukromou komunikaci.